تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان

تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان

تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان

آیا از مزیت ها ، عوارض و تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان اطلاع دارید؟ شاید یکی از سوال هایی که ذهنتان را درگیر کرده این است که بلیچینگ بهتر است یا لمینت ؟ با پیش رفت تکنولوژی روش های بسیار نوینی جهت برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها به کار می رود که در اکثر مواقع مفید بوده و عوارض ناچیزی دارند.

عوامل تغییر رنگ در دندان ها

تغییر رنگ دندان ها در اثر مصرف غذاهای رنگی و استعمال دخانیات، موردی غیر قابل اجتناب می باشد. بلیچینگ دندان جهت سفید کردن دندان ها به کار می رود. تغییر رنگ در دندان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد:

غذا و نوشیدنی : قهوه، چای و شراب قرمز نقاط رنگی را روی دندان ها ایجاد می کنند. چیزی که همه آنها به صورت مشترک دارند پیگمنت بالای آن می باشد.

مواد مخدر : دو ماده شیمیایی تار و نیکوتین موجود در تنباکو لکه های بسیار سر سختی را روی دندان ها به وجود می آورند. تار که به طور طبیعی تیره بوده و نیکوتین در صورت ترکیب با اکسیژن سطح زردی روی دندان ها ایجاد می کنند.

سن و سال : با بالا رفتن سن و سال سطح خارجی دندان ها در اثر مسواک زدن و ساییده شدن نازک تر شده و سطح داخلی دندان ها که به طور طبیعی زرد تر می باشد، نمایان می شود.

مصرف دارو : از عوارض جانبی مصرف یکسری از داروهای ضد روان پریشی ، ضد فشار خون و آنتی هیستامین ها می توان به تغییر رنگ دندان ها اشاره کرد. شیمی درمانی و پرتونگاری قسمت سر و گردن نیز موجب تیره شدن دندان ها می شود.

دکتر مهدی کلانتری بهترین دندانپزشک زیبایی در گرگان می باشد .

جهت مشاوره از دکتر مهدی کلانتری در زمینه انتخاب بهترین رو برای زیبا سازی دندان های خود از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید :

شماره تماس : ۰۱۷۳۲۳۶۶۸۱۷-۰۱۷۳۲۳۵۵۳۴۲

 

بلیچینگ

بلیچینگ دندان یک پروسه ساده بوده و از محصولات سفید کننده که شامل هیدروژن پراکساید و کاربامید پراکساید هستند، جهت سفیدی دندان ها استفاده می کند. این مواد لکه های روی دندان ها را به تکه های کوچکتر شکانده، لکه ها را پراکنده  کرده و نتیجتاً دندان ها را روشن تر نشان می دهد.

قیمت بلیچینگ با توجه به تعداد دندان هایی که تغییر رنگ داده اند و همچنین میزان تغییر رنگ متفاوت است.

معایب بلیچینگ دندان

بلیچینگ روی تمام دندان ها عملکرد خوبی نداشته و بهتر است با پزشک خود برای انتخاب بهترین روش درمانی کمک بگیرید. بلیچینگ برای از بین بردن تمامی انواع لکه ها کاربرد ندارد. برای مثال با استفاده از این روش دندان های زرد سفید می شوند ولی دندان های قهوه ای احتمالاً اصلاً تغییری نکنند. در صورتی که تغییر رنگ در دندان ها ناشی از جراحت دندانی و یا مصرف دارو باشد، این روش موثر نمی باشد.

لمینت دندان

در لمینت دندان قالبی سرامیکی که ضخامتی در حدود ۵ تا ۶ میلی متر و یا دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ داشته با قالب گرفتن از دندان ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد. برخی از انواع لمینت ها می توانند از این هم نازک تر باشند. هدف اصلی لمینت بهبود ظاهر دندان ها و ایجاد یک پوشش برای دندان ها م یباشد. بنابراین در صورتی که تغییر رنگ دندان زیاد بوده و یا کلاً رنگش را از دست داده باشد، و یا گوشه ای از دندان شکسته و یا شکل آن تغییر کرده باشد از لمینت استفاده می شود. گاهی برای پر کردن فاصله بین دندانی نیز از لمینت استفاده می شود.

امیدواریم با توضیحات در رابطه با هر یک از روش ها به تفاوت آنها پی برده و بتوانید روش درمانی درست جهت رفع مشکل مربوطه در دندان ها را تشخیص دهید و بدانید روش درمانی بلیچینگ یا لمینت جهت رفع کدام نوع از عیوب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *