روکش زیبایی دندان
روکش زیبایی دندان

مشکلی که بسیاری از  افراد با آن مواجه هستند وجود دندانهای صدمه دیده یا پوسیده در دهان است که باعث می شوند ظاهر دندانهایتان سفید و درخشان نباشند و لبخندی زیبا نداشته باشید. خوشبختانه امروزه درمان این عارضه نیز کشف شده است، شما می توانید از روکش زیبایی دندان استفاده کنید و دندانهایتان را منظم کنید. روکش با قرار گرفتن روی ناحیه ای که دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی شده است، اندازه و فرم طبیعی دندان را به آن باز می گرداند. روکش زیبایی دندان صرفاً جهت حفظ ظاهر نیست بلکه به مقاومت دندان نیز کمک می کند.

روکش زیبایی دندان چیست؟

روکش دندان نوعی سرپوش شبیه دندان است که روی دندان گذاشته می شود و استحکام دندان را افزایش می دهد. همچنین فرم، سایز و به طور کلی ظاهر دندان را بهبود می بخشد. این روکش ها قابلیت چسباندن روی ایمپلنت دندان را نیز دارند. البته باید دقت کرد ایمپلنت سالم باشد و صرفاً جهت همرنگ کردن دندان مورد نظر با سایر دندانها از این روکش استفاده کنیم. روکش ها به سادگی قابلیت برداشتن ندارند. احتمال صدمه دیدن و تخریب روکش ها پایین است.

کاربرد روکش زیبایی دندان

بعضی از دندانها پر کردگیشان زیادتر از دندان است، مخصوصاً دندانهایی که عصب کشی شده اند دندان دیواره ی کافی برای نگاهداری مواد پرکردگی ندارد از روکش کمک می گیریم تا هم ظاهر زیبایی به دندان ببخشد و هم مواد پر کردگی را حفظ کند. روکش ها به اتصال بریج دندان و ترمیم دندان شکسته نیز کمک می کنند. به طور کلی روکش زیبایی دندان در رفع بسیاری از مشکلات حاد دندانی نقش دارد. گاهی استفاده از روکش ها ضروری است و گاهی نیز فقط جنبه ی زیباسازی دارند مثلاً هنگامی که دندان عصب کشی شده است نیاز مبرم به روکش حس می شود و زمانی که برای همرنگ کردن دندان با سایر دندانهای روکش شده از این روش استفاده می کنیم هدف زیبایی است.

انواع روکش زیبایی دندان

  • لمینت
  • لومینیرز
  • لیتیوم
  • زیرکونیوم

انتخاب روکش زیبایی دندان

برای انتخاب روکش باید فاکتورهای متعددی را زیر نظر بگیرید از جمله آسیبی که به دندان وارد شده است، نیازهای درمانی، اهداف شما برای زیبایی دندان و هزینه ی درمان. به هر حال برای انتخاب هر کدام از این روکش ها می توانید ابتدا به مطب دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید و از او بخواهید انواع روکش را به شما معرفی کند و کاربردهای هر کدام را جداگانه برایتان توضیح دهد.