اصلاح فاصله بین دندان ها
اصلاح فاصله بین دندان ها

اصلاح فاصله بین دندان ها امروزه بسیار آسان قابل انجام است ، اشخاصی که بین دندان های آنها فاصله بسیار زیادی وجود دارد به گونه ای که نه تنها ظاهر دندان ها تحت تاثیر قرار گرفته است بلکه در ظاهر شخص تاثیر منفی دارد به گونه ای که شخص از خندیدن خجالت کشیده و  ناراضی است ، خوشبختانه دکتر مهدی کلانتری دندانپزشک زیبایی با روش های مختلف به درمان این مشکل می پردازد و به آسانی به اصلاح طرح لبخند می پردازد .

علت ایجاد فاصله بین دندان ها :

در کودکان پس از رشد دندان های شیری امکان تغییر سایز دندان ها ایجاد نمی شود ، اما بخش فک این اشخاص بزرگ شده ورشد می کند ، بنابراین بین دندان ها اشخاص فاصله ایجاد می شود .

اختلاف بین دندان ها و سایز بین فک از دیگر مشکل های ایجاد فاصله بین دندان ها است .

بیماری های لثه یکی دیگر از عوامل ایجاد فاصله بین دندان ها است .

عادت های اشتباه مانند مکیدن انگشت از عوامل دیگر ایجاد فاصله بین دندان ها می باشد .

روش های اصلاح فاصله بین دندان ها :

ارتودنسی یکی از روشهای است که دکتر مهدی کلانتری دندانپزشک زیبایی برای اصلاح بین دندان ها استفاده می کند ، بهتر است بدانید با این روش ترتیب دندانها قابل اصلاح نیست .

استفاده از روکش ، لمینیت و کامپوزیت دندان ها :

در صورتی که فاصله بین دندان در اثر برخی ازبیماریها نظیر بیماری لثه باشد دکتر هومن عشقی ابتدا توصیه می کند اشخاص بیماری لثه را درمان نمایند سپس به اصلاح فاصله بین دندان ها بپردازند .

جراحی فرنکتومی :

در صورتی که فرنوم بلند و فاصله بین دندان ها ایجاد شود روش جراحی فرنکتومی استفاده شود ، اگر این جراحی در سنین پایین انجام شود نتیجه بهتری حاصل می شود زیرا دندان ها به درستی و دقیق تر سر جای اصلی خود قرار می گیرند .